دسته‌بندی نشده

گارتر یا هلدر جوراب چیست؟

هولدر جوراب (گارتر , ران بند) اکسسوری تزیینی است که فلسفه آن به اروپای قدیم برمی گردد. طبق این رسم داماد در جشن عروسی بند جوراب را برداشته و به سوی پسر های مجرد پرتاب می کند. در ایران اکثرا این رسم بدین صورت انجام نمی شود و این ران بند بیشتر جنبه تزیینی دارد .

امروزه تورها نوعی اکسسوری مدرن هستند که زنان و مردان از آن استفاده می کنند. گارتر یا بند جوراب؛ نوعی لباس زیر فانتزی است که در اصل از یک پارچه باریک ساخته شده که زیر زانو و یا در بخش کمر بسته می شود. گیپورها در کمر، برای بالا نگه داشتن جوراب فانتزی در نظر گرفته شده اند.

نمونه ای از لباس زیر گارتر که شامل کمربندی پارچه ای و ترکیب گیپور است.

کمربندهای پارچه ای (که در انگلستان به آن کمربند معلق می گویند) نوعی از لوازم جانبی مد و فشن هستند که دور تا دور کمر با پارچه توری ساخته می شوند با چهار تا شش روبان که در زیر کمربند قرار دارند، هدف استفاده از گارتر یا بند جوراب، جلوگیری از لیز خوردن جوراب است .

لباس زیر گارتر چه زمانی استفاده می شود؟

کمربندهای گیپوری یا همان بند جوراب، برای بیشتر خانم ها در قرن بیست و یکم برای جذاب کردن خود در موارد خاص از جمله جشن عروسی، ماه عسل ، یک قرار ملاقات گرم و یک شب رویایی استفاده می شوند.

گارتر که یک نوار گیپوری و تزیین شده است، هم در قسمت ران و هم در قسمت پایین زانو برای جذاب تر به نظر رسیدن مورد استفاده قرار می گیرد. مدل کمربندی این نوع لباس زیر فانتزی هم برای نگه داشتن جوراب و ساپورت های فانتزی استفاده می شوند. به عنوان  بند جوراب، از لوازم جانبی لباس زیر کاستوم به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *